(Празднование Собора новомучеников и исповедников
Российских совершается в воскресенье 25 января или ближайшее воскресенье
после 25 января по ст. стилю)
СЛУЖБА
НОВОМУЧЕНИКОМ И ИСПОВЕДНИКОМ
РОССИЙСКИМ
НА МАЛОЙ ВЕЧЕРНИ
На Господи, воззвах: стихиры воскресны гласа.
Слава, глас 1:
О,
велицыи страстотерпцы, / новомученицы Российстии, / с любовию припадаем
к вам / и, благоговейно лобызающе раны ваша, / прославляем ваша
подвиги и молимся: / молите о душах наших.
И ныне, Богородичен гласа.
На стиховне стихиры новомучеником, глас 6.
Подобен: Тридневен:
П омяни,
Господи, иже о Тебе пострадавшия, / новыя страстотерпцы, / от родов
наших прозябшия / и муки многоразличныя претерпевшия, / и приими
их моления / о спасении нашем.
Стих:
М не же зело честни быша / друзи Твои, Боже.
Д аровал
еси, Судие праведный, / исповедником Церкве Российския / Царство
Небесное / и блаженство вечное. / Приими ныне, Господи, моление
их / о спасении душ наших.
Стих:
И зочту их / и паче песка умножатся.
Я ко
звезды пресветлыя, / сияют на Небеси новомученицы Российстии, /
кровь же их святая удобри землю Русскую / во освящение и благословение.
/ Тех молитвами, Христе Боже, / помилуй и спаси души наша.
Слава, глас и подобен тойже:
О ,
Троице Пресвятая, / род наш от греховнаго пленения избави / и на
путь правый настави / предстательством новомученик Российских, /
иже молят Тя, Триипостасный Боже, / о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен:
О ,
Благодатная и Пречистая Дево Марие, / Ходатаице и Заступнице всех
верных, / предстательством новомучеников и исповедников Российских
/ расточенныя собери, малодушныя возстави, / отпадшыя же от святыя
веры обрати /и в церковное лоно возврати.
Тропарь воскресен.
Слава, новомучеником. И ныне, Богородичен.
НА ВЕЛИЦЕЙ ВЕЧЕРНИ
Блажен муж: 1-й антифон.
На Господи, воззвах: стихиры воскресны гласа
и стихиры новомучеников, глас 5.
Подобен: Радуйся:
Р адуйтеся,
новомученицы и исповедницы Российстии, / православных удобрение,
/ новозакланнии агнцы, / веры поборницы и хранителие, / ходатаи
о нас к Богу непостыднии, / в лета последняя / страданьми подражатели
первым мучеником явистеся, / терпения столпи непоколебимии, / душам
нашим испросите велию милость.
Р адуйтеся,
страстотерпцы славнии, / стопам последующе древних мученик, / веры
ради подвизастеся твердо / в лютая времена земли нашея, / и ныне
всех подвизаете к славе и хвалению Бога, / укрепльшаго ваше немощное
естество / и обогатившаго вас дарованьми Духа, / во спасение душ
наших.
Глас и подобен тойже:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
П риидите,
Небеснии предстателие наши, к нам, / вашего чающим милостивнаго
посещения, / и избавите озлобленныя мучительскими прещении / и лютаго
неистовства неверных, / от нихже, яко пленницы и нази, гоними есмы,
/ от места на место часто преходяще / и заблуждающе в вертепех и
горах. / Ущедрите убо, прехвальнии, / и даруйте нам ослабу, / утолите
бурю / и угасите еже на ны негодование, / Бога моляще, / подающаго
вами Земли нашей велию милость.
Ины стихиры новомучеником, глас 6.
Подобен: В се отложше:
С вятителю
отче Тихоне, / архипастырю многострадальне, / ты в годину лютых
безбожных гонений / верная чада Церкве Российския, / утешая, призывал
еси / за Христа и веру Православную мужественне стояти, / сам же,
по вся дни умирая за паству твою, / исповедник непоколебимый явился
еси. / Сего ради тя с любовию прославляем.
П астырю
истинный / священномучениче Владимире, / егда беззаконнии понуждаху
тя / Церкве Российския отступити, / верен делом и словом / святителю
Тихону пребыл еси / и, яко священная жертва, от Киева, матере градов
русских, / Богу принеслся еси, / моляся о убивающих тя. / Сего ради
тя усердно прославляем.
С вященномучениче
Вениамине, / Церкве Христовы истинный сыне / и благостояния Ея усердный
ревнителю, / противу лжепастырей, тщащихся расхитите стадо твое,
/ мужественне стал еси / и, не убоявся прещения и лжесвидетельств
мучителей, / обратил еси суд на главу судивших тя, / таже смертию
твоею / Православие утвердил еси. / Сего ради тя усердно ублажаем.
Слава, новомучеником, глас 5:
В севышний
Владыко, / в Троице славимый и покланяемый, / ущедри ны благоприятными
мольбами / новых мученик Твоих, / пред мучители дерзновенно исповедавших
Тя, / Единого истиннаго Бога, / и Твое, Сыне Божий, / неизреченное
от Матере Девы / спасительное воплощение.
И ныне, Богородичен.
Вход. Прокимен дне. И чтения новомучеником.
Деяний святых апостол чтение (4,6-31):
В
тыя дни собрашася во Иерусалим князи, старцы, книжницы / и елицы
беша от рода архиерейска. / И, поставльше Петра и Иоанна посреде,
вопрошаху: / коею силою или коим именем исцелиста хромаго. / Петр,
исполнився Духа Свята, рече: / князи людстии и старцы Исраилевы,
/ аще мы днесь истязуеми есмы о благодеянии человека немощна, /
о чесом сей спасеся, / разумно буди всем вам и всем людем Исраилевым,
/ яко во имя Иисуса Христа Назореа, / Его же вы распясте, / Егоже
Бог воскреси от мертвых, / о Cем cей стоит пред вами здрав: / Сей
есть камень, укореный от вас зиждущих, / бывый во главу угла, /
и несть ни о единем же инем спасения: / несть бо иного имени под
небесем, даннаго в человецех, / о немже подобает спастися нам. /
Видяще же Петрово дерзновение и Иоанново и разумевше, / яко человека
некнижна еста и проста, дивляхуся, / знаху же их, яко со Иисусом
беста: / видяще же изцелевшаго человека с нима стояща, / ничтоже
имяху противу рещи. / Повелевше же има вон из сонмища изыти, / стязахуся
друг со другом, глаголюще: / что сотворим человекома сима; / яко
убо нарочитое знамение бысть има, / всем живущим во Иерусалиме яве,
/ и не можем отврещися: / но да не более прострется в людех, / прещением
да запретим има ктому не глаголати о имени сем ни единому от человек.
/ И призваше их, / заповедаша има отнюдь не провещавати ниже учити
о имени Иисусове. / Петр же и Иоанн отвещавша к ним реста: / аще
праведно есть пред Богом / вас послушати паче, нежели Бога, судите:
/ не можем бо мы, яже видехом и слышахом, не глаголати. / Они же
призапрещше има, пустиша я, / ничтоже обретше како мучити их, людий
ради, / яко вси прославляху Бога о бывшем: / лет бо бяше множае
четыредесяти человек той, / на немже бысть чудо сие изцеления. /
Отпущена же бывша приидоста ко своим и возвестиста, / елика к нима
архиерее и старцы реша. / Они же, слышавше, единодушно воздвигоша
глас к Богу и рекоша: / Владыко, Ты, Боже, сотворивый небо и землю
и море и вся, яже в них, / иже Духом Святым усты отца нашего Давида
отрока Твоего рекл еси: / вскую шаташася языцы, и людие поучишася
тщетным; / предсташа царие земстии, / и князи собрашася вкупе на
Господа и на Христа Его. / Собрашася бо воистинну во граде сем на
святаго отрока Твоего Иисуса, / Егоже помазал еси, / Ирод же и Понтийский
Пилат с языки и людьми Исраилевыми, / сотворити, елика рука Твоя
и совет Твой преднарече быти: / и ныне, Господи, призри на прещения
их / и даждь рабом Твоим со всяким дерзновением глаголати слово
Твое, / внегда руку Твою прострети Ти во исцеления, / и знамением
и чудесем бывати Именем святым отрока Твоего Иисуса. / И помолившимся
им, подвижеся место, идеже бяху собрани, / и исполнишася вси Духа
Свята / и глаголаху слово Божие со дерзновением.
К Тимофею послания
святаго апостола Павла чтение (2 Тим. 4,1-8):
Ч адо
Тимофее, / засвидетельствую убо аз пред Богом и Господем нашим Иисус
Христом, / хотящим судити живым и мертвым в явлении Его и царствии
Его: / Проповедуй слово, / настой благовременне и безвременне, /
обличи, запрети, умоли со всяким долготерпением и учением. / Будет
во время, егда здраваго учения не послушают, / но по своих похотех
изберут себе учители, чешеми слухом, / и от истины слух отвратят,
и к баснем уклонятся. / Ты же трезвися о всем, злопостражди, / дело
сотвори благовестника, / служение твое известно сотвори. / Аз бо
уже жрен бываю, / и время моего отшествия наста. / Подвигом добрым
подвизахся, / течение скончах, веру соблюдох. / Прочее убо соблюдается
мне венец правды / егоже воздаст ми Господь в день он, праведный
Судия, / не токмо же мне, но и всем возлюбльшим явление Его.
Ко Евреем послания
святаго апостола Павла чтение (11,33-40):
Б ратие,
/ иже верою победита царствия, / содеяша правду, получиша обетования,
/ заградиша уста львов, / угасиша силу огненную, / избегоша острея
меча, / возмогоша от немощи, / быша крепцы во бранех, / обратиша
в бегство полки чуждих. / Прияша жены от воскресения мертвых своих.
/ Инии же избиени быша, не приемше избавления, / да лучшее воскресение
улучат. / Друзии же руганием и ранами искушение прияша, / еще же
и узами и темницею. / Камением побиени быша, / претрени быша, искушени
быша, / убийством меча умроша, / проидоша в милотех, и в козиях
кожах, / лишени, скорбяще, озлоблени. / Ихже не бе достоин весь
мир, / в пустынях скитающеся и в горах и в вертепах и в пропастех
земных. / И сии вси, послушествовани бывше верою, не прияша обетования.
/ Богу лучшее что о нас предзревшу, / да не без нас совершенство
приимут.
На литии стихира новомучеником, глас 6.
Подобен: Отчаянная:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
О тчаянии
есмы / жития ради / и не имамы нрава добродетельна, / яко миро,
приносим Ти, Господи, / молитвы святых сродников наших. / Не отвержи
Русь издревле Святую, / ныне же грехов наших ради люте страждующую.
/ Не презри слезы верных сынов, / колен своих пред Ваалом не преклонявших,
/ и ихже не поразил еси, согрешающих. / Приими нас, кающихся, Боже,
/ святых Твоих мольбами.
Слава, глас 8:
П риидите,
мучениколюбцы, / приидите, составим лик, / торжествующе и Бога прославляюще
/ в радостный праздник новомучеников и исповедников Российских,
/ сии бо не уклонишася скорби, / ни убояшася темницы, / горькими
работы, гладом и хладом изморени / и многовидными муками умерщвляеми,
/ яко агнцы незлобивии, смерть прияша. / И ныне в радости святых
/ молят Триединаго Бога о земнем отечестве своем.
И ныне, глас тойже:
В ладычице,
приими молитвы раб Твоих / и избави нас / от всякия нужды и печали.
На стиховне стихира воскресна гласа.
Таже стихиры новомучеником, глас 2.
Подобен: Д оме Евфрафов:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
З емле
Русская, / граде святый, / украшай твой дом, / в немже Божественный
/ велий сонм святых прослави.
Стих:
Г осподи, Господь наш, / яко чудно Имя Твое по всей земли.
Ц ерковь
Русская, / красуйся и ликуй, / се бо чада твоя / Престолу Владычню
/ во славе предстоят, радующеся.
Стих:
С вятым, иже суть на земли Его, / удиви Господь вся хотения
Своя в них.
С оборе
святых русских, / полче Божественный, / молитеся ко Господу / о
земном отечестве вашем / и о почитающих вас любовию.
Слава, глас и подобен тойже:
Н овый
доме Евфрафов, / уделе избранный, / Русь Святая, / храни веру Православную,
/ в нейже тебе утверждение.
И ныне, Богородичен, глас 8.
Подобен: О , преславнаго чудесе:
О ,
преславнаго чудесе! / Небесе и земли Царица, / от святых сродников
наших умоляемая, / до ныне землю Русскую покрывает / и лика Своего
изображении милостивно обогащает. / О, Владычице Державная! / Не
престани и на будущее время / во утверждение на Руси Православия
/ милости и чудеса изливати до века. Аминь.
На благословении хлебов Богородице Дево: дважды,
и тропарь новомучеником, глас 4, единожды.
Тропарь новомучеником, глас 4:
Д несь
радостно ликует Церковь Русская, / прославляющи новомученики и исповедники
своя: / святители и иереи, / царственныя страстотерпцы, / благоверныя
князи и княгини, / преподобныя мужи и жены / и вся православныя
христианы, / во дни гонения безбожнаго / жизнь свою за веру во Христа
положившия / и кровьми Истину соблюдшия. / Тех предстательством,
Долготерпеливе Господи, / страну нашу в Православии сохрани / до
скончания века.
НА УТРЕНИ
На Бог Господь: тропарь воскресен (дважды).
Слава, новомучеником. И ныне, Богородичен.
По 1-м стихословии седален, глас 4:
Н овомученицы
Российстии, / кровию своею веру запечатлевшии, / Владыку всех молите
/ Церковь Русскую в Православии утвердити, / землю нашу от скверн
очистити, / люди во благочестии сохранити / во общее всех спасение.
По 2-м стихословии седален, глас 4:
И же
в земли Российстей новомученик и исповедник Твоих, / яко багряницею
и виссом, кровьми Церковь Русская, украсившися, Христе Боже, теми
вопиет Ти: / людем щедроты твоя низпосли, / мир жительству Твоему
даруй / и душам нашим велию милость.
Величание:
В еличаем
вас, / святии новомученицы и исповедницы Российстии, / и чтим честная
страдания ваша, / яже за Христа / претерпели есте.
Псалом
избранный: Б ог нам прибежище и сила:
Аще храм святым, по полиелеи седален, глас 6:
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
М ужайся,
Христова Церковь, / и державствуй над всуе борющими! / Христови
бо друзи о тебе пекутся / и, предстояще и обстояще, / ихже общий
праздник / ныне совершаеши светло.
Прокимен,
глас 4: П роидохом сквозе огнь и воду, / и извел еси ны в
покой.
Стих:
Р азжегл ны еси, якоже разжизается сребро.
Евангелие от Матфея, зачало 36 (10, 16-22).
По 50-м псалме стихира, глас 6:
Ц еркве
Русския столпи непоколебимии, / соборе новомучеников и исповедников
Российских, /сердцем верующе в правду, / усты Господа Иисуса Христа
исповедали есте во спасение, / и заточения, изгнания, горькия работы
и смерть / Бога ради сладце претерпели есте. / Темже тепле молитеся
ко Господу, / Русь Святую в Православии утвердити / и спасти души
наша.
Канон новомучеником, глас 6.
Песнь 1
Ирмос:
С еченное сечется / море Чермное, / волнопитаемая же изсушается
глубина, / таяжде купно безоружным бывши проходима и всеоружным
гроб. / Песнь же богокрасная воспевашеся: /славно прославися Христос
Бог наш.
Припев:
С вятии новомученицы и исповедницы Российстии, / молите Бога
о нас
Г осподи,
Боже наш, присно прославляющий вся святыя, / ныне и нас, недостойных,
сподоби сыновне прославити святых сродников наших, / новомучеников
и исповедников российских.
К ровьми
вашими священномученицы, яко в Чермнем мори, потопили есте безбожныя
мучители, / Церковь же Русская, вами красящися, / похвалы победныя,
яко земля обетованная мед и млеко, вам источает.
Е гда
дадеся вам благодать, не точию во Христа веровати, / но и по Нем
страдати, / немокренно пучину кровных мук проидосте, святии мученицы,
/ верным сыновом российским образ явльше, / и со дерзновенным исповеданием
во врата Небесная внидосте.
Богородичен:
П риими песнь хвалебную от недостойных уст возносимую, / препрославленная
Мати Божия.
Песнь 3
Ирмос:
Г осподь Сый всех и Зиждитель Бог, / созданное, безстрастный
обнищав, Себе соедини, / и Пасха, за яже хотяше умрети, /Сам Сый
Себе предпожре /ядите, вопия, Тело Мое, /и верою утвердитеся.
Е гда
буря нечестия на Церковь Русскую воздвижеся, / вы, святии новомученицы,
страданьми вашими со тщанием укротисте ю / и подвиги вашими Православие
утвердисте.
М уки
велия за Церковь Христову претерпесте, святии новомученицы, / молите
утвердитися Ей незыблемей и непоколебимей до скончания века.
С траданьми
и исповеданием Христа, святии сродницы наши, / вшедше в Небесная
селения, яко древле Исраиль в земно обетованную, / отечество ваше
земное, Русь Святую, / в любви сохраняйте молитвами вашими.
Богородичен:
Н ебесных кругов вышшая / и славою Божественною преукрашенная,
Дево Мати Божия, / спаси души наша.
Седален, глас 2:
Н овии
страстотерпцы Российстии, / мученически поприще земное скончавшии
и страданьми дерзновение ко Господу приобретшии, / молитеся Ему,
вас укрепльшему, / да и мы, егда найдет на ны испытания час, / мужества
дар Божий восприимем.
Песнь 4
Ирмос:
П ровидев пророк /тайну Твою неизреченную, Христе, провозгласи:
/ положил еси твердую любовь крепости, Отче Щедрый, /Единородного
бо Сына, Благий, / очищение в мир послал еси.
В сем
концем земли явися чудо смотрения Твоего, Владыко, / кровию бо новомученик,
яко водою, угасил еси в Российстей земли пламень нечестия и развращения,
/ и спасл еси люди Твоя.
С лаву
Божию наследовали есте, новомученицы, просиявшии в земли нашей,
/ отвергшеся бо себе и страх смертный препобедивше, / любовь к Богу
даже до смерти мужественне сохранили есте.
П одвигом
добрым подвизавшиися, святии новомученицы Российстии, / к покаянию
и добродетельному житию подвигните нас, / да и мы вашими молитвами
сподобимся прославляти Господа во Царствии Его.
Богородичен:
Н а Твой надеющеся покров, Мати Божия, / со святыми новомученики
и исповедники Российскими прославляем милосердие Твое.
Песнь 5
Ирмос:
С оюзом любве / связуеми апостоли, / владычествующему всеми
себе Христу возложше, / красны ноги очищаху, / благовествующе всем
мир.
Д ерзновенно,
святии, исповедали есте Господа пред отступники и гонители: / с
нами Бог, взывающе, разумейте и покаряйтеся, / страха вашего не
убоимся, ниже смутимся, яко с нами Бог.
У врачуйте
молитвами вашими, святии новомученицы Российстии, / люди богоборныя,
враждою и убийствы дышущия, / и мир стране нашей и верным людем
даруйте.
П редстояще
Христу, власть имущу судити всему миру, / святии новомученицы и
исповедницы Российстии, / очистите нас от грехов наших молитвами
вашими, / да не с миром осуждени будем.
Богородичен:
В одворяет ны змий во юдоль плача и чаяния злых, / не можем
терпети скорби своея, взываху новомученицы, / Ты же, Богородительнице,
простерла еси им покров Свой / и спасла еси от сетей вражиих.
Песнь 6
Ирмос:
Б ездна последняя грехов обыде мя / и волнения не ктому терпя,
/яко Иона, Владыце вопию Ти: /от тли мя возведи.
В олны
безбожнаго нечестия тщашася потопити корабль Церкве Русския, / Ты
же, Истинный Кормчий, спасл еси шествующия на нем молитвами страстотерпцев
Российских, вопиющих: / Господи Сил, из смертоносныя глубины возведи
ны.
Б езбожнии
внуцы Каиновы святыни церковныя поруганию и огню предаша, / обители
разориша, храмы, яко овощныя хранилища, содеяша, / христолюбивыя
люди в темницы заключиша и умучиша. / Вы же, страстотерпцы, с любовию
учили есте: / сие бысть по грехом нашим, людие, покайтеся.
У вы
нам, увы, вопияху исповедницы Российстии, / видяще, яко безумнии
богоборцы святыни земли нашей разориша, / обители, яко узилища темничная,
содеяша, / храмы Божии в скверная и позорищная места обратиша /
и кровь христианскую в них пролияша. / Сего ради опустошишася сердца
нечестивых / и живот их аду приближися.
Богородичен:
И зведи нас из рова погибели / и уврачуй наша греховныя язвы,
Пресвятая Мати Дево, / да неосужденно сподобимся присно прославляти
новомученики Сына Твоего и Бога нашего.
Кондак новомучеником, глас 3.
Подобен: Д ева днесь:
Д несь
новомученицы Российстии / в ризах белых предстоят Агнцу Божию /
и со Ангелы песнь победную воспевают Богу: / благословение, и слава,
и премудрость, / и хвала, и честь, / и сила, и крепость / нашему
Богу / во веки веков. Аминь.
Песнь 7
Ирмос:
О троцы в Вавилоне / пещнаго пламене не убояшася, / но посреде
пламене ввержени, /орошаемы пояху: / благословен еси Господи Боже
отец наших.
О троцы
в Вавилоне древле, яко основание, / новомученицы же Российстии ныне,
яко увенчание, / с лики страстотерпец присно взывают: / благословен
еси, Господи Боже отец наших.
О троцы
в Вавилоне пещнаго пламене не убояшася, / новомученицы же Российстии,
тем подражающе, / гонения безбожных в ничтоже вмениша, / темже ныне
согласно с ними воспевают: / благословен еси, Господи Боже отец
наших.
Д несь
торжествует Церковь Русская, / святии бо новомученицы, сродницы
наши, / к ликостоянием святых от века Богу благоугодившим присовокупившеся,
/ согласно с ними воспевают хвалебную песнь: / благословен еси,
Боже отец наших.
Богородичен:
П редстоящи Ти Кресту Сына Твоего, Богомати, / оружие пройде
душу Твою, / темже и попечение сугубое о возлюбивших Его прияла
еси, / иже Тя сыновне величают: / благословена Ты в женах еси, Всенепорочная
Владычице.
Песнь 8
Ирмос:
З а законы отеческия / блаженнии в Вавилоне юношы предбедствующе,
/ царюющаго оплеваша повеление безумное, /и, совокуплены, имже не
сваришася огнем, / державствующему достойную воспеваху песнь: /
Господа пойте, дела, / и превозносите во вся веки.
З аконы
Христовы возлюбиша новомученицы и исповедницы Российстии, / безбожная
же повеления отринуша / и, ревностию о Бозе связуемии, / Богу победную
песнь воспеваху: / да благословит Господа Русь Святая и превозносит
Его во веки.
Е гда
земля Российская тьмою безбожия и каиновым озлоблением объята бысть,
/ тогда мнози христолюбивии людие на горькия работы изгнани быша
/ и глад, мраз, зной и смерть лютую мужественно претерпеша, / верою
же, надеждею и любовию совокуплени, / достойную воспеваху песнь:
/ да благословит Господа Русь Святая и превозносит Его во веки.
А нгелов
хвалу и новомучеников славословие милостивно приемляй, / не отрини,
Трииностасный Боже, от сонма их и нас, недостойных, / но сподоби
вкупе с ними воспевати: / да благословит Господа Русь Святая и превозносит
Его во веки.
Богородичен:
З рящи поругание святаго удела Своего, / скорбяше Пречистая
Матерь и державную помощь верным людем простираше, / Сына же Своего
усердно моляше, взывающи: / да благословит Господа Русь Святая и
превозносит Его во веки.
Песнь 9
Ирмос:
С транствия Владычня / и безсмертныя трапезы на Горнем месте
/ высокими умы, / вернии, приидите, насладимся / возшедша Слова,
/от Слова научившеся, / Егоже величаем.
Б езсмертныя
трапезы и жизни вечныя во Царствии Божием / наслаждаются ныне новомученицы
и исповедницы Российстии, / исполнися бо на них обетование Господне:
/ побеждающим дам сести со Мною на Престоле Моем.
Д а
прославятся с лики новомучеников и исповедников Российских жены
богомудрыя земли нашея, / яже мироносиц восприемшя чин и мужески
Христу последовавшя, / страдания за Имя Его претерпеша / и верно
отцем, мужем и братиям нашим, Христа ради мучимым, послужиша. /
Сего ради ныне в жизни вечней вкупе с ними / трапезы безсмертныя
наслаждаются.
Ж изнодавче
Господи, / молитвами новомучеников и исповедников Российских / упокой
со всеми праведными верныя рабы Твоя, за имя Твое пострадавшыя:
/ святители и иереи, монаси и мирстии, / старыя, юныя и всяк возраст,
именуемыя и неименуемыя, / яко истинныя сыны и други Божия.
Богородичен:
Я ко Взбранная Воевода воинства новомучеников и исповедников
Российских, / державный покров и милостивное заступление явила еси,
Пресвятая Дево, земли нашей, / опустошаемой скорбными и безбожными
наведении. / Сего ради ныне молим Тя: / прости люди согрешшыя и
сохрани Святую Русь.
Светилен новомучеником:
Я ко
отребие, миру бысте, святии новомученицы и исповедницы Российстии,
/ камением побиени быша, претрени быша, / искушени быша, убийством
меча умроша, / свидетельствующе о Свете Истиннем, Иисусе Христе,
Господе нашем.
На хвалитех стихиры новомучеником, глас 8.
Подобен: О , преславнаго чудесе:
О ,
преславнаго чудесе! / В последняя времена возсиявают мученицы /
и прелести мрак отгоняют, / вера христианская ныне возвышается /
и падает нечестие, / радуются вернии / и праздник новоявленным составляют,
/ вопиюще Христу Богу: / мучеников похвала и победа Ты еси, Всесильне.
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
В еры
бронями, / и щитом благодати, / и креста копием вооружившеся, /
сопротивным силам непобедими бысте / и, яко Божественнии храборницы,
/ демонская ополчения победивше, / со ангелы ликуете, / верныя же
заступаете, и освящаете, / и спасаете, призываемии.
Творение святителя Афанасия Ковровскаго.
О ,
преславнаго чудесе! / Чудес светлостьми / солнца светлейше / присно
святии сродницы наши / светят концем Русския земли, / от невечерняго
Света облистаеми, / ихже сиянии / облацы от страны нашея отгоняются
варварстии / и демони побеждаются.
Слава, глас 6:
Н овоявленныя
звезды днесь / на церковней показашася тверди, / во мнозех местех
бывшии мученицы Христовы, / ихже ублажающе, мучениколюбцы, / по
долгу им прирцем, глаголюще: радуйтеся, благочестия утверждение
и нечестия обуздание; / радуйтеся, Российския Церкве славо и безбожных
посрамление; / радуйтеся, образи терпения и за Христа страдания.
/ Станите, непобедимии, посреде нас умне, / от бед и искушений избавляюще,
/ и молитеся о спасении душ наших.
И ныне, Богородичен.
НА ЛИТУРГИИ
Прокимен,
Апостол, Евангелие и Причастен воскресны гласа. И новомучеником
прокимен, глас 7: Б ог нам Прибежище и Сила. Стих:
Помощник в скорбех, обретших ны зело. Апостол
к Римляном, зачало 99 (гл. 8, 31-39). Евангелие от Луки зачало 105-106.
Конец: В терпении вашем стяжайте души ваша (гл.
21, 8-19). Причастен: Радуйтеся, праведнии, о Господе:
Молитва:
О ,
святии новомученицы и исповедницы Российстии: / святителие и пастырие
Церкве Христовы, / царственнии страстотерпцы, / благовернии князие
и княгини, / доблии воини, монаси и мирстии, / благочестивии мужие
и жены, / во всяцем возрасте и сословии за Христа пострадавшии,
/ верность Ему даже до смерти свидетельствовавшии / и венец жизни
от Него приявшии!
В ы
во дни гонения лютаго, / землю нашу от безбожных постигшаго, / на
судищах, в заточениих и пропастех земных, / в горьких работах и
всяких скорбных обстояниих / образ терпения и непостыднаго упования
мужественне явили есте. / Ныне же, в раи сладости наслаждающеся,
/ пред Престолом Божиим во славе предстоите / и присно хвалу и ходатайство
со Ангелы и всеми святыми Триединому Богу возносите.
С его
ради мы, недостойнии, / молим вас, святии сродницы наши: / не забудите
земнаго отечества вашего, / грехом каинова братоубийства, / поруганием
святынь, безбожием и нашими беззаконии отягченнаго. / Умолите Господа
Сил, / да утвердит Церковь Свою непоколебиму в мире сем многомятежнем
и лукавом; / да возродит в земли нашей дух братолюбия и мира; /
да паки будем мы царское священие, / род Божий, избранный и святый,
/ присно с вами славящий Отца и Сына и Святаго Духа во веки веков.
Аминь.
СЛУЖБА НОВОМУЧЕНИКАМ И ИСПОВЕДНИКАМ
РОССИЙСКИМ
(Празднование
Собора новомучеников и исповедников Российских совершается в воскресенье
25 января или ближайшее воскресенье после 25 января по ст. стилю)
Издательский отдел Московской епархии
2002 г.
|